Önskar er alla ett gott nytt rese-år!

Hoppas 2018 blir ett riktigt bra år för er alla! Hoppas att ni haft en skön julhelg och att ni fått fira en trevlig Nyårsafton! Jag drömmer redan om alla spännande resor jag hoppas få göra under 2018, både när och fjärran.


Hoppas ni också får ett nytt spännande rese-år. Nu minns jag bara tillbaka på de underbara resor jag gjort den senaste tiden, från Thailand till Spanien, Portugal och Vietnam.

Här ovan ser ni stranden i Ao Nang, i Krabiprovinsen, södra Thailand, en solig och mycket het dag. En plats jag verkligen älskar, lite lagom stillsamt men ändå fullt av spännande ställen att besöka. Jag bodde dock på magnifika Sofitel Krabi vid Klong Muang-stranden.



Här en bild från min balkong i den lilla badorten Mui Ne i Vietnam, med en kopp varmt och sött Vietnamesiskt kaffe. Med havet i bakgrunden. Just på Hotel Sunny Beach som jag fotograferat här visade sig vara ett ryskt charterhotell, men de hade en underbar trädgård och jag njöt varje morgon av att ta en mig en morgonfika och titta ut över havet.


Under bussresan jag gjorde i augusti med Ölvemarks startade vi med ett besök i den vackra portugisiska huvudstaden Lissabon. Här kunde man se skönheten både på husen med kakel men också de stilfullt arrangerade gatstenarna på marken. Bussresan fortsatte sedan till Porto och vidare in mot Spanien för att sluta i Madrid.


En mycket vacker byggnad i Salamanca, Spanien, det så kallade Snäckhuset. Ytterligare en plats som jag besökte under min bussresa i Portugal och Spanien.

Text och foto: Agneta Nisbeth/Nisbeths resblogg

Kommentarer